Klimop behoudt koppositie ondanks misstap

Ten Donck 1 – Klimop 1 : 12-11 (6-5)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de uitwedstrijd met Ten Donck uit Ridderkerk met 12-11 verloren.

De Astense ploeg had moeite met het fysieke spel van de tegenstander en grossierde in persoonlijke fouten gedurende de eerste helft. Door hoge druk op de ballijn en veel duelkracht wist Ten Donck de Astenaren uit het eigen spel te houden. Kortstondige aanvallen zorgde ervoor dat Klimop moeilijk tot scoren kwam. Met de ruststand van 6-5 kwamen de Astenaren dan ook nog goed weg.

In de tweede helft kwam er iets meer lijn in het spel van de Astenaren maar de ploeg bleef voortdurend tegen een achterstand aan lopen. Hoewel de ploeg steeds terug kwam heeft het geen moment in de wedstrijd zelf de voorsprong kunnen pakken. Enkele wissels aan Astense kant konden een tweede verliespartij in de veldcompetitie niet voorkomen, Ten Donck won de wedstrijd met 12-11.

Aangezien concurrent Ready ’60 eveneens punten liet liggen door te verliezen van NKV behoudt Klimop, ondanks deze misstap, toch de koppositie met één punt verschil op Ready.

Aanstaande donderdagavond (20.00 uur) wacht de thuiswedstrijd met BMC Berlicum.

Jorn van Laarhoven

td-klimop-1516