Houdini-act redt Klimop in slotfase

Klimop 1 – Keep Fit ’70 1 : 16-15 (6-6)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de thuiswedstrijd met Keep Fit ’70 uit Roosendaal ternauwernood over de streep getrokken, 16-15.

De Roosendaalse tegenstander nam van meet af aan het initiatief en pakte meteen een voorsprong van drie doelpunten. Klimop begon ongeconcentreerd en zonder overtuiging en verzuimde de kansen af te ronden. Na deze matige openingsfase kon Klimop de stand nog wel recht trekken, net voor rust, 6-6.

Na rust wist Keep Fit telkens op de juiste momenten te scoren waardoor het gat steevast twee tot drie doelpunten bleef bedragen. Klimop drong aan maar slaagde er niet in de stand gelijk te trekken. Tot de slotfase aanbrak: Klimop kwam via een strafworp in de laatste minuut langszij waarna Marly van Kemenade in de slotseconden voor de winnende treffer tekende. Met dat schot van afstand verzekerde Klimop zich van de, gelukkige, overwinning en mag het zich opmaken voor de kampioenswedstrijd, zondag 6 maart tegen runner-up Ready ’60 in Roermond.

Jorn van Laarhoven

Kijk op de Facebook-pagina om de video van de winnende goal in de allerlaatste minuut te bekijken.