Klimop 1 vist in de tweede helft achter het net

Na het gelijkspel van zaterdag 25 januari tegen Maastricht 1, begon Klimop 1 wederom met het voornemen van een overtuigende start van de wedstrijd. Dit werd tijdens de eerste helft van de voorgaande wedstrijd nog een extra keer aangekaart door de coach. Hierdoor begonnen de Astenaren tijdens het inschieten in de rust van de voorgaande wedstrijd al scherp. En dit wierp zijn vruchten af tijdens de eerste helft.

Na een paar sterke aanvallen van Klimop 1 stond er al gauw 2-0 op het scorebord. KVS’17 liet nog even niets van zichzelf horen, totdat ook zij 2 doelpunten voor zichzelf op het bord zetten. De wedstrijd verliep goed en in het voordeel van Klimop, maar ze dreigde weer terug te zakken naar een slechte eerste helft toen de ploeg uit Schijndel op een 2-4 voorsprong kwam te staan.

De jonge Astenaren bleven natuurlijk doorknokken waardoor ze de rust in gingen met een gelijke stand van 5-5. Met de terugblik op de vorige wedstrijd tegen deze ploeg, waarin de Astenaren de rust in gingen met een 10-1 achterstand, was het gelijkspel wat ze nu bereikt hadden een motivatie om deze wedstrijd te winnen.

De tweede helft begon rustig doordat beide partijen geen punten erbij scoorde. De openingsdoelpunten van de tweede helft werden helaas gemaakt door de ploeg uit Schijndel, waardoor Klimop na de 45ste minuut op een achterstand kwam van 5-9.

Klimop gaf zeker niet op, maar de mooie kansen die werden gecreëerd vielen er niet in. Een gemiste strafworp, verschillende gemiste kleine kansen en slordige schoten, zorgde ervoor dat de Astenaren zichzelf niet terug konden knokken en in de tweede helft daarom ook geen punten meer op het scorebord hebben kunnen zetten. De wedstrijd eindigde hierdoor met 5-12, KVS’17 nam de 2 punten mee naar huis.

Al met al een sterke eerste helft van Klimop 1, maar een tweede helft waarbij de thuisploeg het paard achter de wagen spande.

Karel Hoendervangers