Onnodige eerste nederlaag

Voltreffers – Klimop (11-8)

Vol goede moet trokken de 8 basisspelers, 2 reserves en de Rob richting Oosterhout om de lijn die tijdens de oefenwedstrijd ingezet is door te trekken. Vorige week had Klimop al geoefend met het spelen op natuurlijk gras. Maar waar het vorige week een winst op leverde schoot de tegenstander vandaag na 10 seconde er al een afstandsschot onder goede druk in. Niet de start waar we op gehoopt hadden en er antwoord van de Astenaren die vandaag in het zwart speelde* kwam even later dan ook. Klimop liet al snel zien een stuk sterker te zijn dan de tegenstander maar faalde erin om zichzelf te belonen. Met aanvallen van 6 of 7 schoten lukte het maar 3 keer om de bal door t mandje te gooien. Verdedigend waren we stabiel, helaas werden 2 individuele foutjes snoeihard afgestraft met een tegengoal.
Rust: 3-3.
Meteen na rust, waarin de tegenstanders een compleet vak wisselde, viel de 3-4 maar ook de Voltreffers wisten vrij snel hun 4e treffer scoorde: 4-4. Nadat het een tijdje gelijk opgegaan is staat met nog een kwartier spelen Asten met 6-7 voor. Helaas krijgt Klimop direct daarna onnodig een vrijebal tegen. 7-7. Vanuit hier weten de roodhemden uit Oosterhout de score uit te bouwen. Klimop kan nog maar 1 keer een antwoord bieden met een mooie diepe bal op Maud. Na 60 minuten staat het 11-8 wanneer de goed gemutste scheidsrechter het eind signaal inzet.
Ondanks deze onnodige nederlaag kijkt Klimop weer naar voren. Hongerig naar de eerste competitie winst spelen we volgende week onze eerste thuiswedstrijd, tegen SGV. Een bekende van vorig jaar. Door het vroegtijdig beëindigen van de competitie maar 1 keer tegen gespeeld in het voordeel van SGV.

*niet omdat Fleur ook de shirtjestas was vergeten, maar omdat de voltreffers ook in het rood spelen.