Klimop verliest van zichzelf, en van Melmac

Klimop 1 mocht tegen de Tilburgse studenten van Melmac korfballen, een club die na lange afwezigheid weer uitkomt in het gemengd wedstrijdkorfbal. Van onze vooruitgeschoven post/dubbelspion/Isa Feijen hadden we al het een en ander vernomen en dus kende de tactiek van Melmac geen geheimen meer voor ons. Na een uitstekende wedstrijdvoorbereiding op de vrijdag was het zaterdag tijd om de Tilburgers een warm welkom te geven in de vierde klasse. Melmac zou gaan achterverdedigen, althans een poging doen tot, bleek uit de gelekte informatie. Aan Klimop dus de taak hier korfballend een antwoord op te verzinnen: dit lukte de ploeg uit Asten glansrijk, hetgeen dan ook leidde tot maar liefst 1 doelpunten voor rust.

Tijdens de rust, overigens zonder thee, stak Klimop de koppen bijeen: het was toch wel de bedoeling het de tegenstander lastig te maken. Duels moesten feller worden aangegaan, liefst ook gewonnen, en de scherpte die de eerste helft ontbrak mocht nu toch wel van stal. Na rust wist Klimop de korf beter te vinden, en er zelfs af en toe een bal doorheen te gooien. De Astenaren mochten nog eens vijf doelpunten noteren, maar kregen er ook nog zeven tegen: Melmac, onder leiding van zelfbenoemd korfbalprofessor Jan Wielink, bleek ondanks alles ook te weten hoe het spelletje werkte. Dit alles resulteerde in een 15-6 nederlaag voor Klimop, dat niet alleen van Melmac maar ook van zichzelf verloor.

Dankzij uitstekend regie- en camerawerk aan Tilburgse zijde (de hele wedstrijd is in één take opgenomen) kan Klimop uitgebreid analyseren waar het is misgegaan. Het zal het nodig hebben, want Melmac is dit jaar nog driemaal de tegenstander. Aan Klimop de taak het de volgende keren beter te doen, en de Tilburgers zowel in de wedstrijd als in gastvrijheid te overtreffen. Aanstaande zaterdag speelt het echter eerst tegen de oude bekenden van OJC ’98 in Berkel-Enschot.

Voor de kijkers thuis die, zoals het een breed geïnformeerd burger betaamt, benieuwd zijn naar de Tilburgse kijk op de zaken, heb ik goed nieuws: hun tamelijk vermakelijke wedstrijdverslag is te lezen via de volgende link: https://www.skvmelmac.nl/wedstrijdverslagen/

Gertjan Sonnemans