Klimop komt net tekort voor de twee punten

Zaterdag 14 september speelde Klimop 1 haar tweede wedstrijd thuis tegen de studenten van Hebbes. Door de seizoensopening die gepland stond en het heerlijke weer, was het redelijk druk langs het veld.

In de openingsfase liet Klimop het na om op een 2-0 voorsprong te komen, door een open doorloopbal en strafworp te missen. De gasten uit Utrecht waren scherper en konden na 5 minuten een 0-2 voorsprong noteren. Klimop knokte zich echter goed terug en wist door goals van Jolijn (2) en Fleur na een kwartier spelen een 3-3 tussenstand te noteren.

Tot aan de rust werd Klimop echter aanvallend en verdedigend slordiger en daar wist Hebbes goed van te profiteren en liep met 6 doelpunten op rij uit naar een 3-9 voorsprong met de rust.

Zoals ook een week eerder tegen KCD kwam Klimop beter uit de kleedkamer en wist om en om met Hebbes mee te scoren wat leidde tot een 7-14 eindstand.

Zaterdag 21 september moest Klimop in Nieuwegein aantreden tegen het onbekende Koveni. Het enige bekende waren de uitslagen van de eerste twee speelronden waarin Koveni 2 punten had behaald.

Klimop startte de wedstrijd zeer voortvarend en nam, na een snelle 1-0 achterstand, brutaal een 1-4 voorsprong na 10 minuten. Vervolgens werden door beide teams flink wat kansen om zeep geholpen en kon Klimop met een 3-5 voorsprong gaan rusten.

Vol vertrouwen begon Klimop de tweede helft en wist Isa na 5 minuten direct de voorsprong weer uitbreiden naar 3 goals. Koveni kroop echter 2 keer dichterbij (5-6 en 6-7). Klimop rechtte de rug en kwam door goals van Meike en Maud op 6-9 met nog 9 minuten te spelen.

De eerste 2 punten kwamen wel erg dichtbij en dat was te merken. Helaas ontbrak het de jonge ploeg aan ervaring om de wedstrijd goed uit te spelen. In een hectische slotfase wist Koveni nog een strafworp te benutten en schoot in de allerlaatste seconden de gelijkmaker binnen (9-9).

Aan de ene kant blij met het eerste puntje, aan de andere kant had er wellicht meer ingezeten. Wat wel zeker is, dat we op de goede weg zijn en hier alleen maar van leren.

Volgende week zaterdag geen wedstrijd en dan de week daarna het vizier op Arena die we 5 oktober treffen.

Rob