Klimop heeft een prima voorbereiding

Klimop heeft een prima voorbereiding op de eerste competitiewedstrijd

Afgelopen zondag stond voor Klimop 1 een oefenwedstrijd gepland tegen FSC in Knegsel. Voor Klimop 1 was dit de eerste wedstrijd na ruim 6 maanden tijd vanwege Corona, dus iedereen ging met frisse moed de wedstrijd in. Met FSC was afgesproken om niet de normale 60 minuten te spelen, maar om 5 keer een kwartier te spelen. Dit bood Klimop de kans om elk kwartier te gaan experimenteren met andere vakken, zodat de volgende competitiewedstrijden in de sterkst mogelijke opstelling gespeeld kunnen worden.

In het eerste kwartier begon Klimop gelijk met een voorsprong na een mooi afstandschot van Karel, echter reageerde FSC hier gelijk op met twee goals. Klimop liet zich hierdoor niet uit het spel brengen en probeerde georganiseerde en rustige aanvallen te spelen. Doordat deze aanvallen gestructureerd liepen, konden Jolijn, Maud en Jelmer door enkele slimmigheden onder de korf de 2-4 noteren in het eerste kwartier. Ook in het tweede kwartier bleek FSC niet opgewassen tegen het aanvallende spel van Klimop en kon Klimop drie keer scoren. Terugblikkend op het eerste kwartier wist Klimop dat het verdedigend beter moest en dit zorgde ervoor dat FSC maar één keer het doel wist te raken. Hierdoor kon Klimop met een 3-7 voorsprong de rust in.

Na een korte theepauze kwam Klimop niet sterk het veld op, want het derde kwartier begon gelijk al met twee goals uit de kant van Knegsel. Toch wist Klimop zich wel te herpakken met een knappe doorloopbal en een vrije bal van Meike. Voor de wedstrijd leek het erop dat de wedstrijd droog uitgespeeld kon worden, maar dit mocht helaas niet zo zijn. In het eind van het derde kwartier en het hele vierde kwartier kwam het met bakken uit de lucht. In combinatie dat de wedstrijd op gras gespeeld werd met dat het regende, resulteerde in een heuse glijpartij op het veld. Dit kwam het spel van beide kanten niet ten goede, want aanvallend liep het stroef en verdedigend werden er stomme fouten gemaakt. Dit zorgde ervoor dat het derde kwartier en het vierde kwartier respectievelijk met een 2-2 en een 3-3 werd afgesloten.

In het laatste kwartier kon de wedstrijd hervat worden in droge omstandigheden. Toch leek het erop dat Klimop en de tegenstanders uit Knegsel zich niet konden herpakken na het mindere derde en vierde kwartier. Hierdoor werd de wedstrijd rustig uitgespeeld waarbij Klimop en FSC beide drie goals wisten te maken. Al met al heeft Klimop een prima pot gespeeld dat met 11-15 is gewonnen en kan het met vertrouwen de eerste competitiewedstrijd in tegen de Voltreffers dat aankomende zaterdag in Oosterhout wordt gespeeld. Ook daar moet Klimop op gras spelen en zijn de weervoorspellingen niet best, dus lijkt deze oefenwedstrijd een prima voorbereiding te zijn op de start van de competitie.

Uitblinker deze wedstrijd: Maud met vier goals.

Luc Geven.