Klimop geeft eerste helft tegen KVS ’17 niet thuis

Vol goede moed begon Klimop 1 zaterdag aan de eerste competitiewedstrijd in de zaal. Tegen KVS ’17 1. Het doel: niet alleen de tweede helft, maar ook de eerste helft winnen. Tijdens het buitenseizoen kwam Klimop 1 namelijk iedere wedstrijd sterk terug uit de kleedkamer, maar 2 punten wist het nog niet te pakken.

Dit plan bleek echter kansloos. Na 10 minuten stond klimop met 6-0 achter. Door verdedigend slordig te spelen kon de thuisploeg vrijuit doorloopballen nemen, en deze kansen benutten ze ook. Aanvallend liep het evenmin. Er werden weinig kansen gecreëerd, en de kansen die we kregen werden niet afgemaakt. Pas in de laatste minuut van de eerste helft werd er gescoord, wat een 10-1 stand met rust betekende.

Gelukkig wist Klimop de tweede helft, naar traditie, wel te winnen. We kwamen sterk uit de kleedkamer en wisten in de tweede helft goed mee te scoren. Dit resulteerde in een uitslag van 7-8 (alleen kijkend naar de tweede helft). Hiermee werd de eerste zaalwedstrijd met 17-9 afgesloten.

Komende zaterdag speelt klimop om 18:05 thuis tegen de Hazenkamp, waar het doel hetzelfde is: de twee punten in Asten houden!

Meike van Erp