Erelid Jo Cortooms-Verhees overleden

Met droefheid hebben wij kennisgenomen van het overlijden van Jo Cortooms-Verhees, erelid van onze vereniging. Ze werd 88 jaar.

Samen met Dory Koolen, Mieke Peeters en Mia Cortooms was Jo een van de dames van het eerste uur van onze, toen nog alleen uit dames bestaande, korfbalvereniging. In de beginjaren was zij zeer enthousiast bezig om het korfbal in zuid op de kaart te zetten. Bij de dames heeft zij vele sportieve hoogtepunten bereikt.

Ook nadat Klimop een gemengde vereniging werd is Jo altijd betrokken geweest. Zowel op bestuurlijk gebied heeft zij menig functie bekleed, maar ook als trainster/begeleidster heeft ze heel wat jaren diverse leeftijdsgroepen onder haar hoede gehad en heel veel kinderen de beginselen van het korfbal bijgebracht. De handen uit de mouwen steken kon ze als de beste. Destijds werd onze accommodatie nog wekelijks door een vaste ploeg dames waaronder Jo gepoetst. Iets wat je je nu niet meer kunt voorstellen.

Bij het ontstaan van de rommelmarkt (bij het 40-jarig jubileum) is zij samen met haar man Cor actief geweest. En met een redelijk vaste groep mensen heeft ze jarenlang de rommelmarkt mee opgezet en draaiende gehouden.

Voor alle verdiensten bij Klimop heeft zij ook een koninklijke onderscheiding (Lid in de Orde van Oranje-Nassau) mogen ontvangen.

Jo heeft altijd een warm Klimop-hart gehad.

Wij willen alle familie, vrienden en iedereen die Jo lief was, heel veel sterkte wensen met het overlijden.

Bestuur KV Klimop

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Jo staat op onderstaande foto, waar ze onderdeel uitmaakte van Klimop 1 dat in 1957 kampioen werd in de hoofdklasse. (klik op de foto voor een grotere versie)

Boven v.l.n.r.: Trainer van ’t Hul, Toose Berkvens, Dory van den Eijnde, Wies Koolen, Mia Eijsbouts, Maria Strik, Jo Verhees en Dory Koolen. Onder: Stien Manders, Leny Mennen, Nelly Mennen, Maria Peters, Wies Verhees en Mia van Schaijk.