Woordje van de voorzitter: “Samen Sterk!”

Beste Klimoppers,

Wat is het toch een rare situatie waar we in terecht zijn gekomen met z’n allen.

Vanaf een ver van mijn bed show in China is het nu in Nederland en met name bij ons in Brabant goed mis.

Het sociale leven staat stil, de kinderen zitten thuis, en de meeste van ons moeten zo veel als mogelijk vanuit huis werken.

Goed om te zien hoe creatief en innovatief we zijn met z’n allen, de kinderen krijgen les via Teams, Classroom, Zoom, of op een andere manier.

Voor zover als mogelijk draait het leven door maar wat moeten we veel missen op dit moment. Als we alleen al kijken naar ons mooie clubje Klimop;

We missen de vrijwilligersavond, we missen het kamp, we missen het schoolkorfbaltoernooi, de trainingen en de wedstrijden, maar vooral missen we de dagelijkse contacten met de mensen waar we dol op zijn. Want dat is wat Klimop is, een mooie groep leden, vrijwilligers en ouders welke elkaar graag zien en een stapje extra voor elkaar overhebben.

Ook missen we een aantal kampioenschappen door het stilleggen van de competities. Helaas, geen kampioenen meer dit jaar terwijl er wel een aantal teams goed op schema lagen voor een 1e plek.

De verbouwing van de kleedlokalen gaat gewoon door, hier wordt nog steeds hard aan gewerkt, uiteraard conform de richtlijnen van het RIVM.

Het klusteam heeft in een korte periode bergen met werk verzet, waarvoor enorme dank. Door deze inzet lagen we op schema om de kleedlokalen af te krijgen voor aanvang van het buitenseizoen.

De werkzaamheden aan de kunstgrasvelden starten maandag 30 maart, de belijningen worden aangepast naar de laatste eisen van het KNKV.

We volgen de richtlijnen van het RIVM, de KNKV en het NOC/NSF kortom; het korfbalseizoen is helaas voorbij. Hopelijk zijn er nog mogelijkheden om het koppelschieten door te laten gaan, we houden jullie hiervan op de hoogte.

Ook is er binnen het bestuur het idee ontstaan om de korfbalpalen uit te lenen aan leden, zodat de kinderen in de tuin lekker kunnen schieten.

Graag horen we of hier belangstelling voor is, zodat we dit eventueel kunnen gaan organiseren. Mocht hier interesse voor zijn dan kan dat via het versturen van een appje naar 06-51281492.

Door de afstanden die we van elkaar moeten houden, groeit bij mij het besef hoe belangrijk anderen voor mij zijn.

Ik hoop dan ook dat we binnenkort samen weer op de velden mogen staan, op een afstand welke het best bij ons past, liefst weer gewoon binnen de anderhalve meter.

Een ding is zeker, samen komen we hier sterker uit.

Ik hoop van harte dat we allemaal gezond blijven, zorg goed voor elkaar en let goed op je zelf.

Met vriendelijke groet,

Bjorn van Oosterhout