Klimop maatje te groot voor Melmac

Klimop 1 – Melmac 1 : 11-7 (5-2)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten was zaterdag uit op eerherstel na de onnodige nederlaag in Roosendaal verleden week.

Het Tilburgse Melmac was te gast en Klimop kwam goed uit de startblokken. Vooral door sterk verdedigend werk kon de Tilburgse tegenstander niet in het spel komen. Klimop had aanvankelijk, net als in Roosendaal, problemen met de afwerking maar herpakte zich tijdig. Bij rust had Klimop een 5-2 voorsprong.

Door consequent tactisch te verdedigen en aanvallend het spel aan te passen aan de tegenstander kwam de Astense ploeg na rust niet meer echt in gevaar.

Zelfs het missen van twee strafworpen kon hier geen verandering in brengen. Toen ook nog eens de frustratie bij de Tilburgse tegenstander begon toe te nemen was de wedstrijd gespeeld en kon Klimop veilig uitlopen naar de tweede overwinning dit seizoen, 11-7.

Jorn van Laarhoven