Klimop kan uitstekende start geen vervolg geven en verliest ruim

Afgelopen zaterdag speelde Klimop 1 haar 5e wedstrijd (waarvan de 4e uitwedstrijd), ditmaal in Culemborg tegen de lokale SGV. SGV was in de ‘winning mood’, ze wonnen de laatste twee wedstrijden. Toch wist Klimop dat er ook vandaag kansen zouden liggen.

Klimop kwam uitstekend uit de startblokken en wist na 12 minuten een 0-3 voorsprong te noteren, via goals van Karel, Isa en Meike. Er leek dus geen vuiltje aan de (miezerende) lucht.

Daar waar de thuisploeg ook de eerste 12 minuten voldoende kansen kregen, maar deze niet verzilverde, vielen de goals de laatste 15 minuten van de eerste helft wel, mede geholpen door het steeds slordiger wordende Klimop. Ruststand 6-3 in het voordeel van SGV.

In de rust werd teruggekeken en was Klimop vastberaden het spel van de eerste 12 minuten weer op te pakken en SGV niet verder in het zadel te helpen. Dat leek ook te gebeuren toen Klimop kort na rust via Maud terugkwam tot 6-4.

Het ervaren SGV bleef echter meer kansen creëren en had het vizier de tweede helft scherper staan en was Klimop bij diverse tegengoals niet bij de les, 15-5 na 21 minuten.

In de slotfase, toen de wedstrijd dus al gespeeld was, wist Klimop het geduld in de aanval en de focus in de verdediging weer enigszins te herstellen en werd de eindstand bepaald op 17-8.

De laatste twee wedstrijden van de eerste helft van de veldcompetitie worden de komende 2 weken gespeeld, ditmaal 2 thuiswedstrijden. Tegenstanders zijn OJC ’98 (6e plek maar wist verrassend van koploper Arena te winnen) en Koveni (5e plek, waar Klimop al een puntje wist te behalen). Kom ons jonge vaandelteam aanmoedigen zodat de punten in Asten blijven.

Rob