Klimop 1 terug in de 2e klasse, morgen start de competitie

Na een geweldig seizoen 2015-2016, zowel kampioen op het veld en in zaal, start Klimop 1 morgen de competitie in de 2e klasse. Voor de meeste spelers hun debuut in deze klasse, de laatste keer dat Klimop 1 uitkwam in de 2e klasse was het seizoen 2008-2009.

Wisselingen
Ferry Visser staat dit seizoen aan het roer bij het vaandelteam van KV Klimop. Hij neemt het stokje over van Jorn van Laarhoven.

Binnen de spelersgroep ook een tweetal wijzigingen, Martin Driessen en Hilde van Oosterhout zijn gestopt met het spelen van wedstrijden. Hun plekken worden opgevuld door Martijn Heesakkers (ex-DSC en ex-OEC) en Kim Janssen (ex-De Eendracht en ex-SPES).

Voorbereiding
De afgelopen weken heeft Klimop 1 een intensieve voorbereiding (trainingen en een viertal oefenwedstrijden) afgewerkt die gisterenavond afgesloten werd met een overwinning tegen Ready ’60 (14-16).

Competitie
Een aantal totaal onbekende tegenstanders en tegen de andere ploegen heeft Klimop 1 in het verleden wel al eens gespeeld.

DOT – Oss (voor het laatst tegenstander tijdens veldcompetitie 2008-2009 waarin DOT kampioen werd)
Duko – Duiven (voor het laatst tegenstander tijdens veldcompetitie 2011-2011 waarin Duko kampioen werd)
Regio 72 – Vaassen (nog nooit tegen gespeeld)
SDO – Veldhoven (voor het laatst tegenstander tijdens zaalcompetitie 2008-2009 waarin SDO kampioen werd)
Steeds Hooger – Apeldoorn (nog nooit tegen gespeeld)
Zwaluwen – Zevenaar (voor het laatst tegenstander tijdens zaalcompetitie 2013-2014 waarin Zwaluwen kampioen werd)
Zwart Wit – Delden (voor het laatst tegenstander tijdens zaalcompetitie 2008-2009)

Morgen start Klimop 1 met de thuiswedstrijd tegen Zwaluwen 1, aanvang 14.30 uur.
Voorafgaand aan de wedstrijd is de seizoensopening en hopen we dat veel Klimoppers en ouders blijven kijken om Klimop 1 naar een overwinning te schreeuwen.