7-koppig Klimop verslaat Keizer Karel in Nijmegen

Keizer Karel 1 – Klimop 1 : 9-18

In een belangrijke wedstrijd in de strijd om degradatie te ontlopen heeft korfbalvereniging Klimop uit Asten gisteren goede zaken gedaan door te winnen van Keizer Karel in Nijmegen.

De beginfase van de wedstrijd ging gelijk op. Klimop nam het initiatief maar de Nijmeegse tegenstander bleef in het spoor. In de slotfase van de eerste helft vielen er in een kort tijdsbestek twee geblesseerde heren uit aan de kant van Klimop. Aangezien de reserveheer al was ingezet moest de ploeg na de tweede blessure verder met 7 spelers.

Na rust wist het 7-koppige Klimop uit te lopen op een mat spelend Keizer Karel. De Nijmeegse ploeg wist pas na 25 minuten in de tweede helft het eerste doelpunt te maken. Klimop kwam hierdoor niet meer in de problemen en speelde de wedstrijd goed uit, 9-18.

Hierdoor komt de Astense ploeg op 6 punten, twee punten achter Keizer Karel (8), één punt achter Ready ’60 (7) en twee punten boven OEC (4). Alleen de hekkensluiter degradeert uit de 3e klasse.

Jorn van Laarhoven

,