Klimop boekt eerste winst van het seizoen!

Afgelopen zaterdag begon Klimop 1 in de Schop aan de eerste thuiswedstrijd van het zaalseizoen tegen De Hazenkamp 1. Na het verlies een week eerder waren wij wel klaar om de eerste twee punten binnen te hengelen, en met succes!

Een sterk begin door een vrije bal bracht Klimop in de eerste minuut op 1-0 voorsprong, het vertrouwen was gecreëerd door de nette afwerking van Maud. Hoewel De Hazenkamp hier nog op antwoordde door ook te scoren, werd het al snel duidelijk dat Klimop erg scherp was. Vele kansen werden afgemaakt, en negen afstandsschoten en twee kleine kansjes later gingen we met 12-4 de rust in.

Hoewel de wedstrijd misschien wel gespeeld leek begon De Hazenkamp sterk in de tweede helft door twee keer te scoren. Gelukkig werden we hierdoor wakker geschud en bleven we mee scoren. Helaas lukte het niet om ook de tweede helft te winnen, maar de voorsprong gecreëerd in de eerste helft was genoeg om de punten te pakken. Eindstand 17-10.

Een wedstrijd met veel scherpte, scoring aan alle kanten en mooi spel. In conclusie een wedstrijd waar we heel trots op mogen zijn! Volgende week spelen we uit tegen Attila, een onbekende tegenstander met tot nu toe hoge uitslagen. Hopelijk lukt het ons om het spel van zaterdag door te zetten en weer wat punten mee naar Asten te nemen.

Extra shout-out naar Jolijn die zaterdag maar liefst 6 goals heeft gemaakt!

Isa Feijen