Klimop verliest nipt van koploper Arena

Zaterdag 5 oktober stond de uitwedstrijd tegen koploper Arena (Rhenen) op het programma. Arena wist de eerste 3 wedstrijden allemaal in winst om te zetten door hun wedstrijden allemaal met 1 punt verschil te winnen. Klimop had vorig weekend een speelvrij weekend maar behaalde een week eerder haar eerste punt tegen Koveni.

Waar Klimop in de vorige wedstrijd goed van start ging (na 10 minuten een 1-4 voorsprong), startte Klimop ditmaal erg slordig. Na 20 minuten stond er een 3-0 voorsprong voor Arena op het scorebord. Na de koppen bij elkaar te hebben gestoken tijdens een aangevraagde time-out, ging het een stuk beter en wist Klimop zich terug te knokken (afstandsschoten van Luc en Fleur) tot een 3-2 stand bij rust.

De tweede helft liet Klimop met momenten zien dat het niet veel onder hoeft te doen voor het ervaren Arena, maar kon Klimop niet langszij te komen. Via 4-3 kort na rust stond er met nog een kwartier te spelen een 9-4 tussenstand. Even leek het nog spannend te worden toen Klimop 9 minuten voor tijd terug kwam tot 9-6.

Een raak afstandsschot van Arena, 5 minuten voor tijd, was echter toch de nekslag. Erik scoorde in de laatste minuten nog 2 keer maar dat was dus niet voldoende om met punten naar Asten terug te keren. De eindstand was 10-8.

De tweede helft en fases in de andere wedstrijden geven vertrouwen in het vervolg van de competitie. Volgende week speelt Klimop (6e plek) uit tegen SGV (wat 5e staat), de week daarna thuis tegen OJC ’98 (wat 7e staat).

Rob