Klimop krijgt Eindhovens pak op de broek

Klimop 1 speelde haar laatste wedstrijd in de zaal, tegen PSV. De Eindhovense ploeg was al veilig voor degradatie, en de Astenaren al gedegradeerd, dus behalve de eer stond er niet veel meer op het spel. Dat wil niet zeggen dat beide ploegen niet wilden winnen. Klimop had de smaak te pakken na de overwinning op OEC, en wilde met een goed gevoel het veld weer op. Winnen tegen een streekgenoot, én een oud-coach, is natuurlijk een mooi vooruitzicht.

Van die wil om te winnen was aan Astense zijde weinig te merken in de beginfase van de wedstrijd. Klimop speelde slap, maakte veel fouten, en kwam zo nauwelijks aan scoren toe. Een onbezonnen actie van een van de PSV-heren, die zich in het Flying Circus waande, leverde Klimop een strafworp en hem een gele kaart op. Klimop wist, naast deze strafworp, nog slechts een keer te scoren voor rust: 9-2.

Mede door enkele wissels liep het na rust beter. Klimop kwam in ieder geval weer wat aan scoren toe. Het gat verkleinen zat er echter niet in. PSV wist met hun snelle, dynamische aanvalsspel schot na schot te lossen, en de Astense verdediging was niet in staat hun aanvallen te onderbreken. Bij 20-8 gaf de scheidsrechter de pijp aan de spreekwoordelijke Maarten, en droop Klimop af.

De ploeg uit Asten had op een beter resultaat gehoopt, en moet vooral naar zichzelf kijken voor het uitblijven daarvan. Volgende wedstrijd: PSV 1-Klimop 1, een kans op revanche op het Eindhovense kunstgras.

Gertjan Sonnemans