Klimop A1 wint laatste thuiswedstrijd

Klimop A1 heeft de laatste thuiswedstrijd van het seizoen gewonnen van Tilburg A2. Op het Astense Root werd het 15-11. Met twee incomplete ploegen tegenover elkaar was het een wedstrijd die Klimop constant de baas geweest is.

Direct opent het de score, om door te stomen naar 5-1. Tilburg knokt terug, maar Klimop laat zich niet van de wijs brengen door het hoge tempo wat de gasten willen voeren. Door op de juiste momenten toe te slaan mag Klimop de rust opzoeken met een 8-5 voorsprong.

Na rust is Tilburg vastberaden de wedstrijd te keren. Het eerste doelpunt valt dan ook aan de blauw-witte zijde. Maar Klimop toont zich hierna effectief met de kansen en loopt weg naar 12-7. De wedstrijd belandt dan op een dood spoor. Klimop kan de korf even niet vinden en dat geeft Tilburg de gelegenheid om de spanning terug te brengen in de wedstrijd: 12-10. Opnieuw zijn het de juiste momenten waarop Klimop toeslaat en de marge van 5 herstelt word. Hierdoor wint Klimop A1 de laatste thuiswedstrijd.

Rens van Heugten