Laatste wedstrijd van 2016 levert Klimop B1 volle winst op

Tilburg B2 – Klimop B1 : 13-14 (10-8)

Klimop B1 heeft 2016 goed afgesloten met de volle winst in Tilburg. Wederom heeft de wisseling in vaste vakken een positieve werking gehad. De start was dan ook direct goed met 0-1. Tilburg blijft vol tegengas geven waardoor Klimop maar niet kan weglopen. Als de blauw-witten dan met rake afstandsschoten weglopen naar 9-6 komt Klimop in een moeilijke fase terecht, maar het blijft meedoen met een 10-8 ruststand tot gevolg.

Na de pauze begint Klimop sterk. Isa Feijen scoort direct tegen en even later zet Meike van Wel Klimop verdiend langszij. De spanning bouwde zich op, en het is Klimop dat hier het beste mee omgaat. De achterstand word omgebogen naar een 12-14 voorsprong. Als Tilburg dan weer tegenscoort begint de bloedstollende eindfase waarin Klimop stand hield. Zodoende gingen de volle punten mee naar Asten. Hoogtepunt van de wedstrijd van de wedstrijd: Nina van den Beuken scoorde een slim bekeken bal.

Rens van Heugten