Klimop B1 met goed gevoel richting zaalcompetitie

Wedstrijd: Tilburg B2 – Klimp B1
Uitslag 5-9

In de laatste veldwedstrijd van de najaarscompetitie heeft Klimop B1 de punten uit Tilburg mee naar huis genomen door met 5-9 te winnen. Een ietwat slordig begin waarin Klimop de score wel opende resulteerde in een 3-1 voorsprong voor de Tilburgers. Klimop herstelt zich echter snel en buigt de voorsprong met goede aanvallen nog voor rust de stand om naar een 3-4 voorsprong. Na rust was het eenrichtingsverkeer. Tilburg toont zich onmachtig en ziet aanval na aanval gepareerd worden door de Astenaren. Klimop zet hier een goede start tegenover wat al snel 3-7 betekent. Als dan de score stokt duurt het lang voordat de ban doorbroken word. Uiteindelijk is het de thuisploeg dat zich laat gelden bij 4-7. Een sterk spelende Maud Janssen brengt aan eventuele illusies al snel een einde met een korte kans. Dat de score is 5-9 geëindigd is, is voor de statistieken. Klimop B1 kan op een goede seizoensstart terug kijken met goede vooruitzichten naar de zaalcompetitie.

Rens van Heugten