Tussensprint kost Klimop A1 de wedstrijd

Klimop A1 heeft de eerste thuiswedstrijd van de zaalcompetitie verloren van Rust Roest A1 met 13-19.

De eerste helft was er een met veel doelpunten en strijd. Rust Roest opende de score, waar Klimop overnam. Klimop krijgt na deze beginfase iets meer controle over de wedstrijd, wat een 7-4 voorsprong oplevert. Als Rust Roest dan met een paar rake afstandschoten terug komt kijkt Klimop vlak voor rust toch nog tegen een 8-9 achterstand aan.

Na de rust ging de strijd verder waar deze even ophield. Klimop werkt zich langszij tot 10-10. Rust Roest bleef druk zetten, waar Klimop zich steeds moeilijker onderuit speelde. Bij 12-13 kan het dan nog steeds alle kanten op. De Eindhovenaren zette hierna een tussensprint in met een 12-17 stand tot gevolg, waarna de strijd gespeeld was.

De eindstand van 13-19 biedt perspectief voor het vervolg.

Rens van Heugten