Tweede winst voor de midweek

Klimop MW – TOG MW : 15-9

Na veel plannen en verzetten was het dan eindelijk zover, ronde 3 van de competitie thuis tegen TOG. Na een goede openingsspeech van onze inmiddels vaste gelegenheidscoach Hans, waarin duidelijk verteld werd dat dit de 2e wedstrijd van TOG was deze week werden we het kunstgras opgestuurd.

Druk zetten en de tegenstander laten werken voor iedere bal was de opdracht, en de uitvoering was goed te noemen. De toch wel hoge leeftijd van de tegenstanders, en het feit dat dit de 2e wedstrijd was binnen een paar dagen bleek ook wel in de openingsfase. Goed druk zetten leverde veel balbezit en goede kansen op. 1-0 Len, 2-0 Silke, 3-0 Erik, 4-0 Inge, 5-0 Mark van R. 5-1, 5,2 en 5-3 zeer verrassend uit het niets door onoplettendheid en slordig verdedigen. Een paar boze woorden van Hans aan de zijlijn doen direct wonderen…… 6-3 Len, 7-3 Peter, 8-3 Karlijn en met nog twee treffers van TOG was de russtand van 8-5 bereikt.

Na een goede bak thee, en enkele aanvullende tips omtrent ons aanvalsspel gingen we het veld weer op. Vanaf het begin was goed te merken dat de benen van de tegenstanders aan het verzuren waren, en Klimop liep snel uit naar 12-5 met goede combinaties en goed aanvalsspel. De laatste 15 minuten ging de handrem erop en werd de wedstrijd vakkundig uitgebald naar een 15-9 eindstand!

Scheidsrechter bedankt voor het goede fluiten, aanstaande dinsdag staat de volgende wedstrijd op het programma, thuis tegen OJC.

Bjorn van Oosterhout