Klimop MW1 kampioen

Klimop MW1 – De Boemerang MW1 : 10-7 (6-4)

Dinsdag 13 oktober trad het midweekteam aan tegen De Boemerang uit Schijndel. Ondanks dat we niet twijfelden aan het binnenhalen van de kampioenstitel verliep het allemaal deze avond toch wat moeizamer dan verwacht.

De vele toeschouwers die ondanks de voetbalwedstrijd Nederland-Tsjechië de moeite hadden genomen om de aanstaande kampioen te aanschouwen, zagen Klimop goed uit de startblokken komen.

Binnen 10 minuten zette Klimop de tegenstander op een 3-0 achterstand. Die voorsprong werd gestaag uitgebreid naar 6-1. Dit score had veel hoger moeten zijn, maar door het missen van vele grote kansen en de vele afstandsschoten die niet eens in de buurt van de korf kwamen, werd Boemerang gespaard. En dat ging Klimop bijna opbreken. Nog voor de rust kwam de spanning helemaal terug in de wedstrijd door drie treffers op rij van De Boemerang (6-4).

We wisten allemaal waar het aan schortte, en wat beter moest, maar het wilde allemaal niet erg vlotten in de tweede helft. Om en om scorend werd het 8-6. De spanning was te snijden. De supporters konden het niet meer aanzien en ze gingen beiden naar de kantine toe. In de slotfase werd er weer een gat van drie doelpunten geslagen en die kwam niet meer in gevaar.

Door deze 5e overwinning op rij was het kampioenschap behaald. A.s. dinsdag speelt Klimop MW1 de laatste competitiewedstrijd uit tegen Fortuna. De thuiswedstrijd tegen dat team werd eenvoudig gewonnen, maar we weten allemaal dat het ’s avonds in Knegsel kan spoken. De 6e overwinning is dus niet bij voorbaat al binnen, maar we zullen er alles aan doen om de ongeslagen status te behouden.

Harrie Cortooms