Klimop verrast titelkandidaat Ten Donck

Klimop heeft de thuiswedstrijd tegen Ten Donck met 15-14 gewonnen.

Verrassend, want Ten Donck strijd mee om het kampioenschap. Waar het vorige week niet aan korfballen toe kwam tegen Dordrecht, ging het deze wedstrijd naar de zin.

Geduldig zoeken naar de juiste kansen leverde op dat Klimop geen enkele keer op achterstand kwam te staan. Na de 2-2 gelijke stand slaat Klimop een gat van vier. Daarna vergeet het door te drukken en mag Ten Donck vlak voor rust dichterbij komen tot 7-5.

Na de rust lijkt Ten Donck door al snel op 8-8 te komen de strijd om te draaien. Klimop weet echter brutaal de voorsprong te houden en komt even later zelfs drie punten los: 12-9. Ten Donck is zich ervan bewust dat het dient te winnen om te blijven meedoen met Movado om het kampioenschap. Als het lang duurt voordat er weer gescoord word zijn het de gasten die de spanning terugbrengen in de wedstrijd 12-11.

Klimop wil zich niet laten foppen en herstelt via een sterk invallende Kim Janssen de marge naar 15-12. Als Ten Donck dan alles of niet gaat spelen word het vlak voor tijd nog spannend: 15-14. Klimop mag hierna de wedstrijd uitspelen en twee belangrijke punten bijschrijven.

Rens van Heugten