Klimop verliest met opgeheven hoofd in Dordrecht

Klimop het in de tweede ronde de uitwedstrijd tegen Movado met 13-10 verloren.

De Dordste ploeg opende snel en sterk met 3-0. Klimop was zich bewust van de monsterzege een week geleden (Movado won in Eindhoven met 32-9 van PSV), en was vastberaden dit niet te laten gebeuren. Dat het kan knokken bewijst het door terug te komen naar 3-2. Door vaak statisch spel en te doorzichtige ideeën kon Movado eenvoudig blijven verdedigen. Maar ook de Astense verdediging was op orde. Om en om scoren in de straffe wind leverde een 9-7 ruststand op.

Beide ploegen wilde de wedstrijd naar de hand zetten. Na rust was dat zichtbaar doordat er niet altijd even goed doorgespeeld werd. Dat er een strafworp van Klimop kant nodig is om het eerste doelpunt te laten aantekenen, vertelt dan ook genoeg. Bij machte om het daadwerkelijk te keren was Klimop helaas niet. Movado slaat uiteindelijk een klein gaatje, en bij 13-10 is het genoeg geweest.

Rens van Heugten