Klimop keert met opgeheven hoofd terug naar 3e klasse

Klimop heeft het korfbaljaar afgesloten met opgeheven hoofd. Er werd dan wel een 14-19 thuisnederlaag geleden tegen kampioen DOT uit Oss. Klimop heeft laten zien waarom het een niveau hoger heeft mogen staan dan verleden jaar.

Aan de start was dit ook te zien als Klimop met 2-0 de leiding neemt. DOT werd onder druk gezet en Klimop gaf niet thuis. Later blijkt dat de Osse ploeg toch meer kwaliteit in huis heeft en bouwt voor rust een comfortabele voorsprong van 5-11 op.

Het was voor Klimop vooral zaak om met een goed gevoel af te sluiten. Dat dit doel gesteld was lieten de Astenaren duidelijk zien door wederom de leiding te nemen in het begin van de helft: 8-11.

Na deze fase vormde zich een om en om scorende wedstrijd waarin het verschil niet kleiner werd dan 3 doelpunten. Zodoende bouwde de score zich op tot de 14-19 eindstand, waar Klimop met opgeheven hoofd op terug mag kijken.

Dirk Cortooms speelde zijn laatste wedstrijd voor het rood-witte vaandelteam. Na maar liefst 13 seizoenen stopt de doelpuntenmachine van Klimop ermee. Enorm bedankt voor alle jaren en inzet die je getoond hebt! Klimop 1 zal je gaan missen!

Rens van Heugten