Klimop kansloos onderuit tegen Duko

Klimop draait beter de afgelopen weken. Er werd verloren van Elburg en Apeldoorn. Maar deze wedstrijden heeft Klimop laten zien goed weerstand te kunnen bieden aan tegenstanders in de zware poule. Afgelopen weekend was de return tegen Duko. Een tegenstander waar, gezien de ranglijst, meer mogelijk tegen is.

De wedstrijd verliep echter anders. Het begin was wel voor de Astenaren. Duko zette veel druk, waar Klimop moeilijk onderuit kwam. Doordat de rust goed bewaard werd, en er geduldig gezocht werd naar kansen kon het de score openen. Duko raakte in deze beginfase gefrustreerd doordat Klimop ook verdedigend de zaken op orde had. Bij 1-3 leek Klimop dan ook de leiding te gaan houden. Maar nadat de 1-4 afgekeurd werd en Duko langszij kwam, kwam er een ommekeer in de wedstrijd. Duko voerde het tempo op en had het vizier op scherp staan. Klimop kon alleen maar toekijken hoe het voor rust al opzij gezet was: 12-3.

Na rust veranderde er niks aan het spelbeeld. Duko schoot er lustig op los voordat Klimop ook de korf vond. Eenzelfde beeld als de thuiswedstrijd volgde. Klimop hulpeloos, en bij Duko lukte alles. De eindstand van 28-11 wil Klimop graag snel vergeten.

Rens van Heugten