Klimop kan koploper net niet breken

Klimop in het thuisfront afgelopen zondag de koploper flink zweten. Het ongeslagen Apeldoorn bezet met slechts één verliespunt de 1e plaats. En de uitslag van de heenwedstrijd (24-10) liegt er ook niet om. Een zware wedstrijd voor Klimop dus.

Vastberaden om niet nog eens zo ver te verliezen betrad Klimop het veld, en dit ging goed. Apeldoorn opent direct de score, maar Klimop laat zien ook begonnen te zijn aan de wedstrijd: 2-2. Even later lijkt Apeldoorn toch al vroeg weg te lopen met 4-9. Klimop toont zich echter een bijter en slaat knap terug door de marge te herstellen tot een 10-12 ruststand.

Na de rust is de start wederom direct voor Apeldoorn. Klimop had andere plannen, en komt brutaal langszij: 14-14. Dan duurt het lang voordat er weer gescoord word. Uiteindelijk bewijst Apeldoorn waarom het de koploper is, door weer weg te lopen naar 14-17. Ook Klimop vindt hierna weer de korf, maar de tijd was te kort om nog een verdiend gelijkspel uit het vuur te slepen: 17-18.

Rens van Heugten