Klimop in tweede helft langs BMC

Klimop 1 – BMC 1 : 17-9 (8-8)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de thuiswedstrijd met BMC Berlicum met 17-9 gewonnen.

In een matige eerste helft kon Klimop het verschil met de tegenstander nog niet maken. De Astenaren maakte veel verdedigende fouten en BMC kon hierdoor in het spoor blijven tot een ruststand van 8-8.

Na rust brak er weer een periode aan waarin Klimop moeite had met het produceren van doelpunten. Toen de ban eenmaal gebroken was konden de Astenaren het verschil maken met de tegenstander. Mede omdat de verdediging in de tweede helft potdicht zat kreeg BMC geen kans meer. Eindstand: 17-9.

Met deze overwinning behoudt Klimop, twee wedstrijden voor het einde van de competitie, de koppositie. Op 22 mei staat de volgende wedstrijd op het programma, thuis tegen OEC.

Jorn van Laarhoven