Klimop 2 verliest van Eymerick 1

Klimop 2 – Eymerick 1 : 8-12 (5-4)

Na de verloren wedstrijd (en koppositie) tegen Fortuna ’68 4 twee weken geleden, stond voor Klimop 2 de thuiswedstrijd tegen Eymerick 1 op het programma. De eerste wedstrijd van het zaalseizoen werd nipt met 10-11 gewonnen van deze jonge ploeg.

Klimop 2 begon redelijk aan de wedstrijd en kwam na een minuut of 13 spelen met 3-0 voor, er werd 3 keer van afstand gescoord. Daarna kwamen de eerste scheuren in de verdediging en verzaakte men de kansen in de aanval te verzilveren. Toch ging Klimop 2 met een nipte voorsprong de rust in, 5-4.

Klimop 2 kwam helaas niet goed uit de kleedkamer en Eymerick kon hiervan profiteren waardoor ze kort na rust voor de eerste keer de leiding namen, 5-6. Klimop rechtte daarna kort de rug, 7-6 maar kon vervolgens geen vuist meer maken. Te veel fouten en korte aanvallen zorgden ervoor dat Eymerick weer voorkwam en alleen maar uitliep naar een eindstand van 8-12.

Duur puntverlies in de strijd om het kampioenschap. Op dit moment staat Klimop 2 virtueel op een tweede plek met 4 verliespunten, 3 verliespunten meer dan Fortuna ’68 4. Klimop moet dus hopen op nog een stunt van Eymerick, komende weekend, tegen Fortuna ’68.

Op 31 januari, 12.40 uur, speelt Klimop 2 haar uitwedstrijd tegen DSC 7. De thuiswedstrijd werd met 11-6 gewonnen.

Rob Cortooms