Zaalcompetitie 16-17; rondje langs de velden

De zaalcompetitie 2016-2017 zit er bijna op, Nog een twintigtal wedstrijden waarin nog het één en ander te verdelen is. Een rondje langs de velden:

Klimop F1: Het jongste team van Klimop is nog steeds ongeslagen in de zaalcompetitie, een kwestie van tijd voordat ze kampioen zijn. Goed gedaan meiden!

Klimop E1: Ze werden 2 weken geleden al kampioen door met 10-1 te winnen van Eyckelkorf E1. Nu is het doel om ongeslagen te blijven, ze spelen nog 1 wedstrijd, op 4 maart thuis tegen Corridor E1, de nummer 2.

Klimop D1: Dit team kende een paar pittige tegenstanders maar kwam tegen hen in de returns al beter voor de dag, zo werd er maar zeer nipt verloren van Tilburg D2. Klimop D1 kan nog derde worden, ze spelen nog tegen de nummer 3, Eymerick D1 en de nummer 5, rust Roest D2 (2x).

Klimop C2: Klimop C2 stond ingedeeld in een zware klasse, hetzelfde niveau (1e klasse) als waar Klimop C1 in speelt. Ze wisten vorige week knap hun 1e winstpartij binnen te slepen en hadden eerder in de competitie al gelijk gespeeld.

Klimop C1: Vorig weekend werd nummer 2, Dakos C2 aan de kant gezet met 6-1. Het gat naar deze nummer 2 is nu vergroot naar 3 punten met nog 2 wedstrijden te spelen. Worden ze komend weekend kampioen tegen nummer 3, DOT uit Vlierden? Aan de verdediging zal het niet liggen, Klimop C1 kreeg slechts 19 goals tegen.

Klimop B2: Speelde een aantal prima wedstrijden, maar verloren recent toch van PSV B1 en DKB B2. Zijn nu afhankelijk van PSV die komend weekend spelen tegen DKB. Bij een verliespartij van de ploeg uit Eindhoven, heeft Klimop het kampioenschap zelf nog in de hand. Er zal dan wel van Rust Roest B2 en SDO B2 (2x) gewonnen moeten worden.

Klimop B1: Een typische middenmoter dit zaalseizoen, zullen eindigen op een vierde plek; te goed voor de onderste regionen maar kwamen tegen de toppers in deze poule vaak net te kort.

Klimop A1: Klimop A1 kon een uitstekende start (2 maal winst) van de zaalcompetitie helaas geen vervolg geven en verloren de laatste 6 wedstrijden, enkele keren nipt. Nog 2 wedstrijden om met een goed gevoel richting de veldcompetitie te gaan.

Klimop 2: Veel wisselende opstellingen zorgen voor weinig automatismen. Toch wist Klimop 2 in een hogere klasse (2 hoger dan vorig seizoen) tot dusver 4 keer te winnen (waarvan 3 keer thuis) en 4 keer te verliezen, wat zorgt voor een plek in de middenmoot.

Klimop 1: Terug in de 2e klasse, het was afwachten hoe Klimop 1 zich zou verweren. Uit de eerste 7 wedstrijden werden slechts 2 punten vergaard, daarna volgde een prima serie van 3 gewonnen wedstrijden. Dat zal vermoedelijk nog niet voldoende zijn om te handhaven dus zullen er nog punten gepakt moeten worden in de laatste 2 wedstrijden tegen de nummer 2 en 3.

Kom alle teams nog flink aanmoedigen tijdens de laatste zaalwedstrijden !!

De jeugdteams die kampioen worden of al kampioen zijn, worden op zaterdag 18 maart gehuldigd in de kantine, van 10.30u tot 12.30u.

In week 11 (13-03 t/m 19-03) trainen de senioren en jeugdteams NIET.
Vanaf week 12 (dinsdag 21-03) wordt er weer op onze kunstgrasvelden getraind volgens het bekende schema.

Korfbal Technische Commissie