Schoolkorfbaltoernooi 2018

Op vrijdag 13 april heeft KV Klimop voor de 48e keer het jaarlijkse Schoolkorfbaltoernooi georganiseerd. Ongeveer 300 Astense basisschoolleerlingen hebben op de kunstgrasvelden van KV Klimop op sportieve wijze gestreden om verschillende prijzen.

Bij de groepen 3/4 (12 teams) en groepen 5/6 (17 teams) was de winnaar van de poule direct ook het team dat met een beker terug naar school mocht. In totaal dus 5 teams die er met een eerste plaats vandoor gingen.

Bij groep 7/8 namen 10 teams deel. Antonius 7/8 en het Talent 8 werden poulewinnaar en speelden daarom de finale. De Antonius wist de winst naar zich toe te trekken en eindigde daarmee als winnaar van het toernooi. Talent 8 werd tweede en Voordeldonk 7 wist de kleine finale te winnen van Bonifatius 7/8.

KV Klimop kijkt terug op een geslaagd toernooi waarin gebleken is dat er nog aardig wat korfbaltalent in Asten rondloopt. Hopelijk zien we daarvan nog wat terug bij één van onze trainingen. Wij trainen met onze jeugd elke donderdagavond van 18.30 – 19.30 uur op sportpark ’t Root in Asten. Tevens maken wij van de gelegenheid gebruik om alle vrijwilligers hartelijk te danken voor hun inzet op deze dag.

Uitslag Schoolkorfbaltoernooi KV Klimop 2018:
Groep 3/4: Voordeldonk 3 & Talent 4b
Groep 5/6: Lover 5a, Voordeldonk 6a & Horizon 5/6
Groep 7/8: 1. Antonius 7/8; 2. Talent 8; 3. Voordeldonk 7

Foto’s
Wij danken Siris voor de gemaakte foto’s!