Even voorstellen; Ferry Visser, nieuwe hoofdcoach

Ferry Visser staat komend seizoen aan het roer bij het vaandelteam van KV Klimop. Hij neemt het stokje over van Jorn van Laarhoven, hij wist het team afgelopen seizoen zowel op het veld als in de zaal naar de tweede klasse te loodsen. Hieronder stelt Ferry zich aan jullie voor.

‘Schrijf iets over jezelf voor de website’ was de vraag. Dan mis je het belangrijkste om elkaar echt te leren kennen, interactie met elkaar. Toch doe ik een poging iets over mij te vertellen. Wil je meer weten, vraag gerust.

ferry

Mijn naam is Ferry Visser, ik ben 45 jaar oud en alleenstaande vader van een 16 jarige dochter. Komend seizoen mag ik Klimop senioren selectie trainen en coachen. Een uitdaging in de tweede klasse zaal en veld, met een aantal nieuwe gezichten binnen de groep, waarvan ik dus één ben.

Als korfballer heb ik circa 30 jaar bij PSV Korfbal gespeeld, waarbij in de seniorenselectie vrijwel altijd betere heren de voorkeur kregen in het eerste team. Als trainer/coach ben ik sinds mijn 16e actief. Eerst bij een schoolkorfbalploeg die in de competitie is ingeschreven (mooi project, kunnen we vast vaker doen binnen KNKV), daarna bij veel jeugdploegen bij PSV Korfbal en na het behalen van diploma Korfbaltrainer (huidige KT3) buiten PSV. Vanaf 2003 tot 2016 ben ik actief geweest bij talentontwikkeling KNKV RTC Zuid, eerst als coördinator, vanaf het volgen van de KT4 (oefenmeestercursus) ook als trainer/coach. Als hoofdcoach actief geweest bij studentenvereniging Melmac en bij dameskorfbalvereniging Klimroos.

Korfbal is een belangrijk deel van mijn tijdsbesteding. Promotie in het buitenland (Wit-Rusland) leidde tot mooie momenten en wakkerde ambities aan die ik graag wil gaan waarmaken: spelers begeleiden in het ontwikkelingsproces om als korfballer het maximale eruit te halen. Nu op regionaal niveau en op termijn op internationaal niveau.