Spelregelbewijs

Vanaf 1 september 2018 is het voor alle senioren verplicht om een spelregelbewijs te hebben, anders mag je van het KNKV niet meedoen aan competitiewedstrijden. In 2019 en 2020 stelt het KNKV het bewijs ook voor de A- en B-jeugd verplicht. Klimop ziet echter het liefste dat alle leden vanaf B-leeftijd hun spelregelbewijs zo snel mogelijk halen.

Hoe doe je dat?
Simpel! Degene die het spelregelbewijs nog moeten halen, ontvangen binnenkort een e-mail met daarin een code om in te loggen op KorfbalMasterz.nl. Als je alle toetsen hebt gehaald ben je geslaagd en heb je je spelregelbewijs binnen. Je hebt dan voldoende kennis van de korfbalspelregels en kunt zelfs jeugdwedstrijden onder begeleiding fluiten.

Een aantal junioren en senioren hebben het spelregelbewijs 2 jaar al gehaald. Daarnaast zijn er een heel aantal senioren die vrijstelling hebben omdat ze in het verleden al een scheidsrechters (theorie) diploma hebben gehaald.

Geen code ontvangen? Moeite met de vragen?
Meld het aan scheidsrechter@kv-klimop.nl en we lossen het op of geven je hulp.
Daarnaast is het de bedoeling één of meerdere spelregelavonden te houden, waarop spelsituaties zullen worden doorgenomen en vragen kunnen worden gesteld aan ervaren scheidsrechters.

Spelregelbewijs gehaald of vrijstelling:
De volgende personen hebben hun spelregelbewijs al gehaald of zijn vrijgesteld door het eerder halen van een scheidsrechters (theorie) diploma. We hopen uiteraard dat die lijst snel langer en langer wordt!

Senioren:
Marly van Kemenade