Klimop A1 boekt moeizame en verplichte zege

Klimop A1 heeft in een moeizame wedstrijd met 13-9 gewonnen van OEC A1. Eenvoudig ging dit allerminst. De uitwedstrijd heeft een duidelijk bericht achter gelaten dat de Helmonders niet even opzij gezet konden worden.

Klimop begon dan ook beter aan het duel door redelijk snel op 2-0 te komen. OEC laat zich niet van de wijs brengen en scoort goed mee waardoor Klimop maar niet kan weglopen: 5-3. Uiteindelijk slaat Klimop dan toch een groter gat door twee goede kansen uit te spelen, en met 7-3 te gaan rusten.

Na rust scoort OEC direct, waar Klimop dat ook doet. Als er dan vrij snel een 10-4 voorsprong gecreëerd word, lijkt Klimop naar een ruime overwinning te gaan spelen. Maar door het vele meekijken van OEC keren de kortstondige aanvallen teurg. Als Klimop dan vergeet te verdedigen en OEC gewoon gaat schieten staat het ineens 11-8. Dat er twee strafworpen nodig zijn om de marge te behouden was tekenend voor het einde van het duel. Klimop wint moeizaam, maar de punten tellen.

Rens van Heugten