Klimop verliest in boeiend duel de slotronde

Klimop heeft de laatste zaalwedstrijd verloren van en bij Tilburg A2. De thuiswedstrijd verraste Klimop vriend en vijand door zomaar te winnen van het sterk verwachte Tilburg. Ook de uitwedstrijd was er een die Klimop leek te gaan winnen. De eindfase deed de munt toch de andere kant doen opvallen.

Tilburg startte met een hoog tempo en wilde snel een voorsprong creëren met afstandschoten. De afronding was echter niet zuiver, maar ook Klimop moest nog even op gang komen. Tilburg start dan met 2-0, waarna ook Klimop gaat draaien. Deze boeiende strijd leverde een 6-6 ruststand op.

Na rust probeerde Tilburg uit alle hoeken om te schieten. Maar de verdedigende tactiek van Klimop deed zijn werk. De gasten openen de score dan ook na rust, daarna is het stuivertje wisselen. Maar dan komt Klimop op een 9-11 voorsprong te staan. De afronding bleef toch achterwege en Tilburg komt langszij. Waar een gelijkspel de terechte uitslag geweest was, gaat Tilburg met een afstandschot er met de volle buit vandoor: 13-12

Rens van Heugten